کنگره سالیانه جامعه پزشکان

بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان داخلی ایران، به همت جامعه پزشکان متخصص داخلی و ریاست آقای دکتر ایرج خسرونیا از 21 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. آقای دکتر کیوان الچیان عضو محترم جامعه پزشکان داخلی ایران در پیامی، محورهای برگزاری کنگره را موارد متعددی در رشته های مختلف داخلی عنوان نموده و اظهار داشت بیماری های کم خونی، روماتیسم، بیماری های گوارشی، سرطان ها، نارسایی قلب و غیره در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و بیماری های عفونی از جمله هپاتیت و بیماری های ویروسی و در حوزه پزشکی قانونی، تصمیمات برگشت ناپذیر در پزشکی از دیگر مباحث کنگره هستند.
دکتر الچیان با اشاره به خدمات پزشکان داخلی در حوزه مقابله با بیماری های عفونی و در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو که اخیرا در کشور شیوع پیدا کرده بود، گفت: عامل انتقال این بیماری کنه های خونخوار هستند و شروع این بیماری از جنوب ایران، افغانستان و کشورهای حاشیه ای است. وی سپس به توصیف بیماری پرداخته و با بیان اینکه این بیماری از طریق ترشحات، مدفوع، بزاق و غیره مننتقل می شود، تظاهرات بیماری را به صورت خونریزی در بدن و فصل شایع آن را اواخر فروردین و پاییز بیان کرد و افزود: دوره نهفته بیماری بین یک تا شش روز است و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری بسیار مهم است.
گوشت و مواد غذایی آلوده می توانند عامل بیماری را منتقل کنند.
با اعلام فراخوان مقالات کنگره، بیش از 300 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که از بین این مقالات، تعداد 134 مقاله برای ارائه بصورت سخنرانی و پوستر انتخاب گردید که در مدت 4 روز برگزاری کنگره به شرکت کنندگان ارائه شد.
بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران
شرکت های دارویی بزرگ و معتبر کشور و همچنین شرکت های تجهیزات پزشکی با حضور در نمایشگاه جانبی کنگره و اسپانسری خود، این گردهمایی عظیم علمی را حمایت نمودند.
شرکت آرین سلامت سینا نیز همچون سال های گذشته از حامیان و برگزارکنندگان کنگره بوده و در نمایشگاه جنبی کنگره برای معرفی محصولات منحصر به فرد خود مانند پاورفیت، استئوکینون، آوودین، میکسودین، فرو- دین، استیلن، کلسی پاور، مگنیفورت و همچنین محصول جدید ترادامیکس به پزشکان حاضر حضور یافت. معرفی محصولات شرکت آرین سلامت سینا به پزشکان، توسط نمایندگان علمی این شرکت که در غرفه مستقر بودند انجام پذیرفت و مورد استقبال و توجه ویژه متخصصان و پزشکان بازدید کننده قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.